Indicate si interzise la examenul auto (traseu)

Indicate si interzise la examenul auto (traseu)

Ai luat sala, te simti pregatit si cu toate astea doar gandul ca urmeaza traseul te copleseste. E normal sa ai emotii, insa nu e normal sa permiti sa te copleseasca. Faptul ca ai trecut de sala presupune ca stapanesti foarte bine teoria pe care urmeaza sa o aplici in practica. Examinatorul nu este un uliu care de-abia asteapta sa-si inhate prada, nu-ti va cere nimic in plus fata de ceea ce ai invatat in timpul in care te-ai pregatit pentru examenul auto.

Ce ne dorim sa intelegi este ca in timpul in care vei da traseul ai reguli de respectat. De fapt, ai chestii indicate sa le pui in practica si chestii de care sa fugi precum michiduta de tamaie, sa le eviti fara sa stai pe ganduri, pentru a nu fi penalizat de examinator. Iti amintesti cum a fost cu prima poezie pe care ai invatat-o copil fiind? O puneai pe repeat de cate ori aveati musafiri, o visai! Ei bine, tot asa trebuie sa memorezi indicatele si interzisele pe traseu! Hai sa vedem care sunt! Ti le oferim mura'n gura si speram sa nu ne dezamagesti!

Indicate in timpul traseului!

1. Pornirea de pe loc. Intram direct in subiect, pentru ca nu e loc de altceva. Ai primit ok-ul de la examinator sa pui masina in miscare, ce faci? Iti reglezi scaunul, iti reglezi oglinzile (toate!), iti pui centura, pornesti motorul si inainte de a porni la drum semnalizezi intentia de a intra in trafic. Atentie! Intri doar atunci cand conditiile de trafic iti permit.

2. Ramai calm si fii prudent. Respira adanc! Si Lewis Hamilton a fost la un moment dat in locul tau, ulterior urmand sa ajunga cel mai tanar campion din istoria F1. Ramai calm si concentreaza-te la ce ai de facut. Ramai mai mult pe prima banda si intra in depasiri doar daca traficul iti permite. Tot de trafic depinde si daca poti sa intri in treapta a patra - daca poti, evita, pentru ca asta inseamna sa ai o viteza mai mare decat cea legala.

3. Semnalizeaza din timp. Schimbarea directiei de mers se semnalizeaza din timp, in caz contrar, ii incurci pe ceilalti participanti la trafic. Semnalizezi oricum si te asiguri in intersectii chiar daca in spatele masinii tale nu e o alta. Examinatorul observa tot!

4. Ai grija la viteza. Ruleaza cu o viteza in ritmul traficului si incetineste cand intri in sensuri giratorii. Nu esti la F1 si nu vei impresiona politistul din dreapta ta daca "zbori" pe carosabil. Nu te deplasa nici cum o face melcul, nici prin abordarea asta nu castigi simpatia politistului. Mai mult, pastreaza distanta de siguranta intre masina pe care o conduci si alte vehicule din trafic - inclusiv fata de biciclisti.

5. Respecta semnele de circulatie. Respecti toate semnele de circulatie, chiar daca rulezi pe un drum liber. Fa diferenta dintre "STOP" si "Cedeaza Trecerea". La "STOP" opresti rotile masinii in dreptul indicatorului si ulterior poti sa avansezi pana unde consideri ca ai vizibilitate foarte buna, dar nu intri in intersectie. "Cedeaza Trecerea" nu esti obligat sa opresti, dar sa acorzi prioritate vehiculelor de pe artera principala da. Daca nu este cazul, nu opri in dreptul indicatorului pentru ca politistul sa inteleaga ca stii diferenta dintre "STOP" si "Cedeaza Trecerea".

6. Trecerea de pietoni e a lor, nu a ta. Ce vrem sa spunem, de fapt, este ca pietonii au prioritate pe treceri si trebuie sa le-o acorzi. Presupunand ca nu este o trecere cu semafor si nici pietoni nu trec, reduci viteza la 30 km/h in oras si pana la 50 km/h in afara orasului.

7. Acorda prioritate. Pietoni, vehicule, nu conteaza, acorzi prioritate cand este cazul. Ai grija si la contrariul situatiei. Vei fi penalizat cu 3 puncte daca acorzi prioritate in mod repetat atunci cand nu este cazul.

8. Franeaza corect. Poate ca nu-ti place examinatorul, cu toate astea franeaza cu eleganta si evita sa-l bruschezi. La viteza mai mare poti frana mai tare si mai usor, progresiv. La viteza mica trebuie sa eviti sa franezi tare. Vei fi apreciat daca reusesti sa opresti in 2-3 metri fara sa fie necesar sa folosesti frana.

9. Parcarea. Parcheaza fara graba si nu te panica daca atunci cand vrei sa parchezi lateral si nu-ti iese din prima, daca executi corect manevrele, cel mai probabil, politistul nu te va sanctiona.

Interzise in timpul traseului!

*Nota: Cifrele dintre paranteze respectiva punctele cu care vei fi sanctionat pentru greselile pe care le faci.

Vei fi sanctionat daca iei in calcul indicatiile care au scopul de a te deruta.

Este foarte posibil ca politistul din dreapta, desi legal nu ii este permis, sa intentioneze sa te deruteze, dandu-ti indicatii pe care daca le urmezi vei fi sanctionat. Iata cateva exemple:

  • iti cere sa virezi la dreapta sau la stanga in locuri in care nu e permis sa faci asta;
  • iti cere sa intorci pe strazi cu sens unic;
  • iti cere sa te intorci pe sens opus, la dreapta, pe o strada pe care poti face asta, dar cand te afli pe banda 1;
  • iti cere sa mergi inainte cand exista un indicator care arata obligatoriu dreapta/stanga.

Vei fi sanctionat daca ignori pregatirea si verificarea autovehiculului

  • nu verifici daca scaunul se afla in pozitia potrivita tie (2);
  • nu verifici daca oglinzile sunt optim pozitionate (2);
  • nu iti pui centura de siguranta (2);
  • nu verifici mecanismele de cuplare si ale circuitelor electrice (2);
  • nu verifici starea franelor, luminilor, semnalizarii, directiei (3);
  • nu verifici daca usile se inchid optim (5).

Vei fi sanctionat daca nu executi corect manevrele speciale ce tin de siguranta in trafic

  • nu ai capabilitatea de a circula in linie dreapta (5);
  • nu mentii banda de circulatie atunci cand faci viraje sau intri in sensuri giratorii (5);
  • pui frana foarte tare si din scurt (3);
  • nu parchezi corect in panta (5).

Vei fi sanctionat daca respecti un comportament adecvat in trafic

  • bruschezi autoturismul atunci cand il pornesti (3);
  • pleci de pe loc cu scartait de roti (3);
  • intri pe drumuri cu acces privat (3);
  • intri in intersectii blocate (3);
  • faci viraje cu traiectorie incorecta (3);
  • nu respecti regulile cand te afli in sens giratoriu (5);
  • nu respecti regulile de la trecerile de pietoni (3);
  • nu respecti regulile in statiile de tramvai (5);
  • nu semnalizezi cand trebuie (6);
  • nu te asiguri cand faci depasiri (6);
  • ignori masurile de precautie atunci cand pasagerii coboara din vehicul (6).

Vei fi sanctionat daca nu respecti siguranta si conducerea ecologica

  • eziti in momentul in care depasesti vehicule care se deplaseaza lent (3);
  • turezi motorul foarte mult (3);
  • nu acorzi corect prioritate altor masini sau pietonilor (3);
  • injuri si te comporti neadecvat fata de alti participanti la trafic (3);
  • nu adaptezi viteza la conditiile meteorologice (5);
  • te deplasezi cu viteza prea mica in raport cu conditiile de trafic (5);
  • nu respecti regulile de circulatie cand intri in tuneluri/pasaje (5);
  • depasesti limita de viteza in zone in care este restrictionata sub cea normala (5);
  • nu respecti semnalele pe care le fac politistii de frontiera, agenti de la compania de cai ferate, a unui muncitor de la regia drumuri si poduri, pe un tronson pe care se lucreaza, patrule scolare (5);
  • nu respecti distanta legale fata de vehiculele care circula din sens opus (7).

Presupunand ca "reusesti" sa aduni 21 de puncte pe traseu, rezultatul consta in faptul ca vei fi respins.

Respins din start vei fi daca mergi la examen dupa ce ai consumat alcool sau substante narcotice, daca politistul trebuie sa intervina pentru ca in caz contrar faci accident, daca esti implicat intr-un accident (accident este si daca atingi borduri), daca nu cunosti semnificatia semnelor de circulatie sau a indicatoarelor si nu le respecti, daca nu respecti instructiunile politistilor din trafic sau culoarea semaforului, nu acorzi prioritate pietonilor sau vehiculelor cand este cazul, atingi linia continua sau intorci pe linia continua dubla.

Lasa parerea ta despre informatiile din aceasta pagina! (1 comentarii)

05-12-2020
Camelia Bobeanu

Buna ziua, Spuneti-mi va rog este corect ca la examenul de traseu examinatorul sa te faca sa il astepti 4 ore in ziua in care esti programat pentru examen si sa te ia printre ultimii dupa ce toti au terminat iar in timpul examenului sa te sanctioneze pentru greseli pe care nu le-ai facut: ex. neasigurarea la patrunderea in intersectii desi tu te asiguri si intorci capul in dreapta si in stanga si respecti regulile de circulatie ( sanctiune 9 puncte) sau faptul ca a intervenit cand a venit un autobuz desi nu era nici un autobuz in zona As dori sa va intreb din ce cauza eu sunt obligata sa fiu martor pentru altcineva ca sa isi ia carnetul de conducere cand eu am facut scoala de soferi si dau examenul pentru mine, nu ca sa ii ajut pe altii sa isi ia carnetul? Ce criterii personale trebuie sa indeplinesti ca sa iti poti lua permisul de conducere ?